Walking in Memphis

7 oktober 2009

Zo, wat een dag was dat, vanmorgen om half 7 ging de wekker en om 8 uur zaten we aan het luxe ontbijt en daarna begon onze dag met een bezoek aan Graceland.
Dit was heel indrukwekkend, mede omdat we hier al heel lang naar uitkeken.
De rondleiding begon in het woongedeelte beneden, want de bovenverdieping blijft privé.
Via verschillende gedeeltes kwamen we in de tuin, en uiteindelijk bij de plek waar Elvis en zijn ouders en oma liggen begraven. Het was heel bijzonder om daar bij zijn graf te staan.
We hebben heel veel foto's gemaakt, en op een gegeven moment was ons geheugenkaartje vol, even schrok Michel zich de ......, maar besefte ineens dat we nog een nieuw kaartje bij ons hadden, haha.
We hebben al zeker 1000 foto's gemaakt en zijn hier nog maar net een week, pffffff :)
Na Graceland zijn we met de shuttle (busje) naar de Sunstudio gegaan. De plek waar het voor Elvis allemaal begon. Was ook heel erg gaaf om daar te zijn!
Na de tour werden we weer door het busje opgehaald en naar Bealestreet gebracht.
Daar was het de bedoeling om bij de Gibson-fabriek te gaan kijken, maar helaas was de laatste rondleiding al geweest. Jammer..... Zijn nog wel even in de Gibson-store geweest waar Michel nog even heb staan kwijlen bij de mooie gitaren :). De dag was een beetje anders gelopen dan we hadden gepland. maar dat was niet zo erg want we hebben het héél erg naar ons zin gehad!! De rest van de dag hebben we in Bealestreet doorgebracht, waar we heel veel lol hebben gehad. Bealestreet is een hele drukke gezellig straat met overal livemuziek en winkeltjes.
Op een gegeven moment waren we in een winkel  waar gave bluesmuziek te horen was en de eigenaar plotseling mijn hand pakte en een dansje met me ging doen :).
Wat een leuke man was dat! Dat zijn leuke dingetjes om mee te maken, geweldig.
Na nog wat geshopt te hebben zijn we gaan eten bij een bluescafé. Daar was live muziek, goed eten en hele lekkere wijn :) We hadden daar wel tot in de vroege uurtjes willen blijven, maar we moesten gaan, anders miste we de laatste shuttle terug naar het hotel.
We kunnen terug kijken op twee waanzinnige dagen in Memphis! We willen hier zeker nog een keer terug komen. En morgen gaan we naar Nashville!!!!

Groetjes allemaal en tot gauw weer.

1. yvon:
    hoi

Wat een leuk verhaaltje weer zeg en wat een mooie foto's ik kreeg wel een beetje kippevel toen ik Joke daar bij het graf van Elvis zag staan
    nou veel plezier nog en tot het volgende berichtje
    gr yvon chris mick
  2. Vanja & Danny:
    8 oktober 2009
    Hey daar! Wat een ervaringen allemaal weer :o Ik wil alle (duizende) foto's wel hebben hoor! :D haha. Zal wel een raar gevoel geweest moeten zijn, om daar zo bij het graf te staan. Niet iets om te vergeten :D

Oh btw, ik moet nog weer opwaarderen (telefoon) dus ik reageer hier ffies: De cap maakt niet enorm veel uit, geen country logo's ofzo voor mij in ieder geval :D en mag gerust zonder iets erop ook. Zwart of grijs'ig, denk ik hè? Kijk maar :D

Have fun there! You deserve it ^^
  3. Felisa:
    Hoi Joke en Michel,

Wauw, wat geweldig allemaal. Jullie hebben écht de time of your lives. Super. Was weer erg leuk om jullie verhaal te lezen en de foto's te bewonderen. Kan mij de schrik van Michel wel goed voorstellen toen zijn geheugenkaartje vol was......... Gelukkig hadden jullie een reserve bij jullie!
    Dammes heeft jullie foto's ook net bekeken en doet jullie de hartelijke groeten en wenst jullie nog Veel plezier!

Keep on having fun! Groetjes van Dammes, Marcel en Felisa
  4. louis&tineke:
    8 oktober 2009
    Goedemorgen daar in de States. Grappig: jullie staan op terwijl wij bijna klaar zijn met werken. Foto's zien er goed uit. Ik zie veel herkenbare dingen die ik 12 jaar geleden daar gezien heb.
    Veel plezier nog en de groeten van de fietsenmakerts. Wij lossen al die problemen met die lastige klanten wel op.............

p.s. heb al die doos met I-phones gekocht?
  5. Wilma en Andre:
    8 oktober 2009
    Woooow, we begrijpen 't wel... de bijna laatste kamer bij de King lijkt het wel dat er dozen met tranen worden opengtrokken en gaan mensen er op dit moment al in mee... tjonge blij dat jullie dit virus ook te pakken hebben. zelfs wij twijfelen nu of wij dit na 3 x Graceland-Elvis dit nog niet zat zijn??? En nu wat country aangaat het mooiste... MUSIC CITY almost there.... Have fun Joke en Mies on the run! Greezzzzzz Dre en Wil.
  6. Wilma en Andre:
    8 oktober 2009
    oeps forgotn! Try as a apatiser one plate of cheesfries. (whit bacon) We're sure you like it dipped in some ketchup.
  7. bert & sophie:
    8 oktober 2009
    Nou, we zitten hier mee te genieten, reken maar. Hou dit niveau nog even vol, ja!
    Bert & Sophie.
  8. John de Kool:
    9 oktober 2009
    We nemen aan dat jullie vanaf nu ook Elvis fan zijn geworden.
    Wat indrukwekkend moet dit geweest zijn nu jullie daar zo rondgelopen hebben en met eigen ogen alles hebben gezien.
    De foto's waren erg mooi. Groetjes. John de Connie.