Naar en in New Orleans - Greenville

5 oktober 2009

Zo hè hè, daar zijn we weer. We hebben weer tijd voor een verhaaltje.
Vrijdag 3 okt. zijn we na het ontbijt vertrokken naar New Orleans, eerst even tanken voor 25 dollar :) ,en daar begon de langste rit!
Omdat het een lange weg was heb ik zelf ook een stuk gereden, dat was even eng maar het ging toch heel goed :).
Na een lang stuk over de Interstate stopte we even bij het visitorscenter van Mississippi, en na een gezellig praatje met de dame achter de balie, besloten we van de route af te wijken en een gedeelte langs de kust te rijden.
Dit was een hele mooie route en we zagen ook nog de gevolgen van Katrina.
Van sommige afgebroken bomen langs de kust zijn door een vrijwilliger beelden van gemaakt.
Ook zag je nog dat sommige palmbomen nog ondersteund werden, en dat er lege plekken waren, waar ooit huizen hadden gestaan. Ze zijn nog steeds met de opbouw bezig. Het was best bijzonder om daar te rijden.
Na het laatste stukje op de Interstate, kwam New Orleans in zicht, en bracht de TomTom ons netjes voor de deur van het hotel. En wat voor hotel! Heel mooi, en heel sjiek. Onze auto werd voor ons geparkeerd, en we hadden een kamer op 24 hoog met uitzicht op de Mississippi en de stad. Wat willen we nog meer.
Na even gerust te hebben zijn we op pad gegaan, aangezien ons hotel in de French Quarter stond, liepen we zo Bourbonstreet in, en wat is dat gezellig druk daar.
Veel muziek in de kroegjes en verschillende acts op straat. Één groot feest! :).
Na een poosje rond gelopen te hebben, vonden we dat we wel een glaasje wijn verdient hadden. (ach, koste maar 8 dollar per glas, maar who cares), haha.
Het was overigens heel lekker weer, ongeveer 30 graden. De andere dag was het bewolkt en een beetje regenachtig maar toch nog steeds heel lekker.
We hebben die dag een boottocht gemaakt over een gedeelte van de Mississippi.
Onderweg naar de boot, kwamen we een parade tegen en werden er kettingen gegooid naar de toeschouwers, en die hebben de rest van de dag ons nek gehangen.
Na de boottocht zijn we weer gaan wandelen door de straatjes en gingen we wat drinken bij Jimmy Buffet's Margaritaville. Een gezellig restaurant/café met live muziek.
Nou nou, wat waren die cocktails lekker :).
Daarna nog wat shirtjes gekocht, en nog een laatste keer door Bourbonstreet gewandeld en toen werd het tijd om het hotel weer op te zoeken.
We vinden New Orleans helemaal te gek!!
Maandag 5 okt. vertrokken met nat weer naar Greenville MS, de tussenstop voor Memphis TN. Onderweg de katoenvelden nog op de foto gezet.
Om 16.00 uur kwamen we aan in het hotel, en doen verder rustig aan, want morgen gaan we naar Memphis!! We hebben het ontzettend naar ons zin. Het eten is wel even wennen hoor, we missen onze boterham met vlokken s'morgens haha.
We zoeken zoveel mogelijk naar gezond voedsel, maar dat valt niet mee.
Zo, dat was ie weer, hopelijk kunnen we in Memphis weer wat van ons  laten horen.

Groetjes weer  allemaal.

1. yvon:
    hoi

nou zo te lezen hebben jullie het prima naar je zin ik had ook niet anders verwacht wat knap van je joke dat je daar zelf heb durven rijden nou met pa gaat alles goed hoor
    En heel leuk deze berichten van jullie ik kijk elke dag of er nog een berichtje van jullie is want ik vind het echt super leuk om ze te lezen en de foto's te bekijken
    nou groetjes en tot het volgende berichtje gr chris yvon mick en een pootje van dunja
  2. jan:
    Hee kanjers,
    wat een leuk verhaal weer zeg, zo beleven wij de vakantie ook nog een stukje mee, veel plezier bij Elvis, keep on driving!
  3. bert & sophie:
    6 oktober 2009
    We zijn jaloers!! We willen ook naar het Zuiden! Leuk toch om zo rond te reizen en dan 's avonds weer in le lekkere hotelbed.
    Met Trisha is trouwens alles prima verlopen.
    Tot horens/ziens.
  4. jan:
    ik wil ook!!!!!
  5. bert & sophie:
    6 oktober 2009
    Let op met de hamburgers, maar de gumbo moeten jullie wel eten hoor! Dat is zo typisch down-south food! Groetjes, Bert.