Van Nashville naar Pigeon Forge

11 oktober 2009 - Pigeon Forge, Tennessee, Verenigde Staten

Heeey luitjes, vandaag was het een rustige dag.
Voordat we wegreden naar Pigeon Forge zijn we eerst nog naar de Cowboy Church in Nashville geweest, dit begon om 10.00 uur.
Normaal gesproken gaan we niet naar de kerk, maar deze was wel even iets anders. Aan het begin vroeg de dominee wie er voor het eerst waren en daarna wie er van buiten de States kwamen.
Dus ja, we moesten onze hand opsteken en toen wij vertelde dat we uit Holland kwamen, keek hij even of we houten klompen aanhaden, haha, grapjas.
De dienst begon met country-gospels en daarna werd er op een leuke manier gesproken, en het was gewoon gezellig. :) De cowboy church is 19 jaar geleden opgericht door Dr. Harry Yates en hij doet het samen met zijn vrouw Dr. Joanne Cash Yates, de jongere zus van Johnny Cash.
Na de dienst kwam de drummer van de band zeggen dat ik heel veel op een meisje leek van vroeger op school, waar hij toen verliefd op was. Vanaf het moment dat we binnen kwamen, zei hij dat hij had zitten staren en vroeg zich af of ik het nou was of niet. :) Heb ik weer! haha.
We raakte aan de praat over countrymuziek en hij vertelde dat zijn vader het nummer "Please release me" had geschreven. Hij kwam oorspronkelijk uit Texas en is met countrymuziek opgegroeid en raadde ons aan, zeker een keer Texas te bezoeken.
Na de dienst zijn we vertrokken naar Pigeon Forge. Onderweg op een rustplaats maakte Michel een foto van een mooie vrachtwagen, een Peterbilt, en kreeg hij van de trucker een stapel tijdschriften over deze vrachtwagens.
Het blijft opvallend dat alle mensen zo vriendelijk zijn!
Na een mooie maar drukke rit kwamen we aan in Pigeon Forge. Eenmaal in het hotel merkte we aan de wekker op de kamer, dat we weer in een andere tijdzone waren beland en dat het dus een uur later was dan we dachten.
Het is hier nu dus 6 uur tijdverschil met jullie.  Na het eten hebben we beetje rond gekeken en morgen gaan we de Smokey Mountains in.
En of we dan een beer hebben gezien horen jullie morgen weer, haha.

Doeiiii !!!!!

1. Wilma en Andre:
    12 oktober 2009
    we begrijpen 't ..... voor sommige dingen zijn woorden te kort!
    Have fun, Wil en Dre
  2. Vanja & Danny:
    12 oktober 2009
    Hey, die ene foto hebben jullie op z'n kop genomen! :D Haha. Wel grappig, met al die bekende namen zo (: Ik denk dat jullie de overloop ook maar een hall of fame moeten maken. Of anders wordt het Garth Brooks en Mutsje Parton ruimen in de gang, dit zijn weer aardig wat leuke foto's! :D

Groetjes vanuit een regenachtig, maar zonnige, klein ringe!

Heel veel plezier in de Smokey Mountains!
  3. bert & sophie:
    Hoi Joke en Michel,
    Wat een fantastische reis toch! En alles gaat zo makkelijk hè. We genieten met jullie mee en zitten stiekem aan een volgende vakantie in Amerika te denken. Jullie ook?
    Groetjes, Sophie
  4. yvon:
    hoi

Ik weet het niet hoor michel maar volgens mij heeft Joke een dubbel leven zou haar tijdens de reis nog maar eens een paar keer goed ondervragen wie weet wat voor oude vriendjes er nog meer opduiken (grapje)
    fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben

Veel plzier in de Smokey Mountains

Gr yvon chris mick
  5. John de Kool:
    Hallo Michel en Joke, , wat hebben jullie al ontzettend veel beleefd
    jullie vakantie kan gewoon niet meer stuk
    en dan ben je nog maar op de helft. Overigens een prachtige truck ( misschien ook nog een Mack gezien ? )
    Geniet er maar van.
    Groetjes, John en Connie.
  6. Marie:
    13 oktober 2009
    Hoi Joke en Michel.

Wat gaaf joh die verhalen van jullie, jullie hebben al heel veel gezien, ook bekend voor ons. Net of we er weer zijn.
    Die schommelstoelen heb ik ook uit amerika meegenomen, die heb ik gekocht ineen cracker barrell in indiana, kostte wel wat maar ze staannu wel in nederland, per 2 (zei de dame) waren ze goedkoper. toendertijd waren ze 1100 gulden per twee, maar dan praat ik wel over een jaar of 10 geleden. dus zo zie je als je iets wil kan het ook, het kostte de dame wel een telefoongesprek van een uur, maar ik kreeg het voor elkaar.
    Wij leven helemaal met jullie mee.
    Een heel goede reis nog en tot horens.

ps. ik wist trouwens niet dat ze in orlando ook een sheplers hadden. moeten we onthouden.